Podany adres e-mail nie jest powiązany
z żadnym zapytaniem.
Uścisk dłoni wykonawcy z zleceniodawcą, zwiastujący udaną współpracę.

5 sposobów na zmaksymalizowanie swojego zasięgu na Facebooku

5 sposobów na zmaksymalizowanie swojego zasięgu na Facebooku

author box img

Łukasz Bugajski

Zaktualizowano: 26 marca 2013 26.03.2013 Czas lektury: 4min
  • Więcej poradników o reklamie internetowej

Ponad 6099 Specjalistów od Kampanii Reklamowych blisko Ciebie

Facebook może znacząco wpływać na to jak produkty i usługi niemal każdej firmy będą pozycjonowały się na rynku zbytu. „Zasięg” jest kluczowym słowem jeśli chodzi o tę formę marketingu.
Nawet jeśli firma ma około 1.000 polubień na swoim fanpage’u, to każdy post umieszczony na nim prawdopodobnie nie trafi do więcej niż 20% osób z tej grupy. Dlatego nie jest najważniejsze to, aby mieć jak największe grono fanów, ale żeby maksymalnie zwiększyć zasięg każdego swojego postu- tak, aby dotarł on do możliwie największej ilości twoich subskrybentów.Żeby było jaśniej: „zasięg” na Facebooku to obręb ludzi, którzy widzą którykolwiek z twoich postów na facebooku. Każdy profil na facebooku posiada funkcję aktualności, a firmy chcą, żeby to właśnie ich wpisy miały jak najwyższą pozycję na tablicach użytkowników. Ale to co się pojawia, a co nie oparte jest na używanym przez facebooka algorytmie EdgeRank.
Szczegóły na temat tego, jak działa EdgeRank są w dużej mierze zastrzeżone. Jednakże podstawy działania tego algorytmu są oparte na powiązaniu, istotności zawartej treści i jej aktualności. Powiązanie to inaczej zaangażowanie twoich fanów w działalność twojego fanpage’a,- czyli to, jak często lubią twoje posty, udostępniają je lub komentują. Ranga zawartej treści to system, dzięki któremu powiązane treści stawiane są na pierwszym miejscu. I tak- komentarze do postów są bardziej wartościowe niż plubienia i udostępnienia. Aktualność postu ma na celu akcentowanie apektu „tu i teraz”. Tak więc prawdopodobieństwo ukazania się wpisu tablicy użytkownika maleje wraza z upływem czasu.
Oto 5 sposobów na to, jak zwiększyć swoje szanse dzięki algorytmowi EdgeRank i sprawić by twoje posty na facebooku były o wiele bardziej zauważalne, niż dotychczas:
1.Treść jest najważniejsza
Zbyt wiele firm stawia na intensywną sprzedaż, pisząc jedynie o produktach i usługach. Celem facebooka jest to, żeby pisać posty i dzielić się treścią, z którą ludzie w ogóle będą mieli ochotę się zapoznać. To naprawdę nie jest trudne.
Oczywiście to wszystko nie znaczy, że nie możesz nadal sprzedawać.
Pisz artykuły, które będą przedstawiały ciebie jako merytorycznego eksperta w danej dziedzinie i które będą jednocześnie użyteczne dla twoich odbiorców. Załączaj linki do nich. Twórz vlogi na youtubie i do nich także podawaj linki na facebooku. Znajdź ciekawy viral, albo interesując treść, nawet zupełnie nie na temat i podziel się tym. Im więcej razy będą obejrzane, tym lepszy staje się twój EdgeRank i tym większa szansa, że zostaniesz zauważony.
2.Facebook to sztuka
Choć treść jest najważniejsza, to kreowanie i formułowanie jej na Facebooku jest nie lada sztuką. Zadawaj pytania. Nawiązuj kontakt. Prowokuj fanów do jakiekiegokolwiek odzewu. Wszystko, co zachęci do pozytywnej interakcji, pomoże twojemu EdgeRank.
Pamietaj jednak: mniej znaczy więcej. Zamykaj swoje wypowiedzi w dwóch zdaniach i nie przejmuj się ich prawidłową strukturą.
Miej na uwadze to, że sprawienie by docelowy użytkownik Facebooka zapoznał się z proponowaną przez ciebie treścią jest tak samo wartościowe jak komentarz i o wiele bardziej pożądane niż „like”, czy udostępnienie.
3.Ustal co zamierzasz
Opracuj tygodniowy system dodawania postów i planuj je z wyprzedzeniem, pozostawiając jednak pole manewru dla najbardziej aktualnych wiadomości i wydarzeń. Po kilku tygodniach przeanalizuj każdy post pod względem:
1.jego treści-czy bardziej popularne są zwykłe aktualizacje statusu, zdjęcia, a może link do artykułu lub wideo?
2.pory dnia, w której został dodany
3.sposobu formułowania- zwykła aktualizacja statusu vs. pytanie
Zwróć również uwagę na liczbę polubień, udostępnień i komentarzy do konkretnych postów-lub ich brak. Wywnioskuj, które rodzaje postów są najbardziej skuteczne dla twojej strony, a potem je wykorzystuj.
4.Wgląd w statystyki
Dla każdego okresu czasu, jaki sobie wybierzesz, Facebook pozwala zmierzyć zasięg twojej strony. Po pierwsze możesz uzyskać zestawienie statystyk pod względem wieku, płci, a nawet lokalizacji. Statystyki pokazują ci, jak różne typy postów- te zwyczajne, czy wirusowe-wpływają na dane lub nawet klasyfikują je pod względem frekwencji różnych użytkowników. Częsta analiza tych danych pozwoli ci dostrzec trendy i tendencje, które pomogą ci tworzyć lepszy przekaz i wykorzystać go na poprawę twojego EdgeRank. Te dane mają wielką moc.
5. Zaangażowanie
Webmarketerzy powinni udzielać się na swoich stronach w takim samym stopniu, w jakim oczekują zaangażowania od potencjalnych klientów. Komentuj swoje posty i zachęcaj do tego także swoich znajomych. Używaj facebooka- nie jako prywatny użytkownik, ale z poziomu twojego profilu firmowego. Komentuj, lajkuj, udostępniaj na Facebooku treści istotne dla twojej dziedziny. Działaj.
Dodano: 29 marca 2013 Zaktualizowano: 26 marca 2013

Jak oceniasz ten poradnik?

Dziękujemy za Twoją opinię!

Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści

Co moglibyśmy poprawić lub dodać?
Jak działa Oferteo?
Odpowiedz na kilka pytań

Powiedz nam czego potrzebujesz, abyśmy dostarczyli Ci właściwe oferty

Otrzymaj oferty

Poznaj dopasowane oferty specjalistów z Twojej okolicy

Wybierz najlepszą

Porównaj oferty i zadawaj pytania, bezpłatnie i niezobowiązująco